Tegenwoordig heeft bijna iedereen toegang tot internet. Het is vrij normaal dat bedrijven websites of bestemmingspagina’s gebruiken om hun producten te promoten. Wanneer je echter een website of bestemmingspagina gebruikt om je producten te promoten, moet je ook nadenken over hoe mensen deze kunnen bereiken. Je moet nog steeds nadenken over hoe je bezoekers kunt laten doen wat jij wilt dat ze doen, zelfs als ze eenmaal je website hebben bereikt. In de meeste gevallen wil je dat ze je producten of diensten kopen. De actie of aankoop die een bezoeker doet, wordt conversie genoemd, omdat deze is geconverteerd van bezoeker naar klant. Elke actie die je uitvoert om de conversie te optimaliseren, wordt dus conversie optimalisatie of CRO (Conversion Rate Optimization) genoemd. Je moet echter wat onderzoek en ontwikkeling doen op je website en je bezoekers om CRO te kunnen doen. Dit kan een zeer gecompliceerd proces zijn, vandaar dat er CRO specialisten zijn die hun diensten aanbieden. Niet alle CRO-specialisten zijn echter hetzelfde. Hier volgen dus enkele zaken waar je rekening mee moet houden bij het inhuren van een CRO-specialist.
Kijk naar de ervaring van de Conversie Optimalisatie Specialist
Het eerste waar je aan moet denken bij het inhuren van een CRO-specialist, is hoe lang ze al als CRO-specialist werken. Kundig worden in alles vereist oefening en vaardigheid. Gelukkig zijn er ervaren CRO-specialisten zoals Daar-om.nl. De complexiteit van psychologie en de menselijke geest is zo groot dat het moeilijk is om CRO echt onder de knie te krijgen. Hoewel er veel geweldige CRO-specialisten zijn, moet je misschien op je hoede zijn als een bedrijf pas onlangs is begonnen met het aanbieden van CRO-diensten. Een bedrijf heeft misschien maar een korte tijd gehad om hun vaardigheden te oefenen, wat betekent dat je ondermaatse diensten van hen zou kunnen krijgen. Zoek altijd naar een bedrijf met minimaal vijf jaar ervaring in de branche.
Bedenk waar je de CRO specialist op wilt laten focussen
Vervolgens moet je kijken naar wat voor soort werk ze op je site zullen doen. Wil je dat je site gebruiksvriendelijker wordt? Zoek dan een bedrijf dat UX-ontwerp services (User Experience Design) aanbiedt. Als je je naamsbekendheid wilt vergroten, zoek dan een bedrijf dat content creatie en content management aanbiedt. Veel bedrijven bieden deze twee diensten aan naast andere diensten zoals SEO (Search Engine Optimization). Er zijn ook bedrijven die gespecialiseerd zijn in zaken als landingspagina-optimalisatie. Je moet dus eerst bepalen wat je echt wilt voor je website, en dan kun je op zoek gaan naar een CRO-specialist die ervaring heeft met deze taken.
Overweeg de kosten van services
Natuurlijk moet je ook rekening houden met de kosten van hun diensten. Hoe goed en ervaren een CRO-specialist ook is, het heeft geen zin als je geen budget hebt om ze in te huren. Je moet dus voor een CRO-specialist gaan die redelijke tarieven rekent voor hun diensten om er maximaal van te profiteren.